Sammanfattning av alla dagar som gått hittills

Dag ett(tisdag): jag vaknade tidigt för att sedan ta mig till flygplatsen. Sedan bytte jag flyg i Stockholm och under tiden jag väntade så pratade jag mycket med nära och kära. Sedan bar det av mot Mallorca, i planet så lärde jag känna ett äldre par som skulle till Mallorca för att cykla och uppleva en massa ställen där som tex cykla upp i bergen. De hade hyrt cyklar av flygbolaget (vingresor). Det var trevligt att känna att jag hade någon att prata med som det även "klickade" mellan under resan då jag åkte ensam. När vi var framme i Mallorca så följde jag med strömmen och hittade sedan var min väska skulle vara. Det tog tid att få väskan vilket gjorde att min handledare fick vänta länge innan jag insåg att jag kunde kolla ifall jag såg honom någonstans och just då såg jag han stod en bit bort med en lapp där det stod Sofi kroon på med stora bokstäver. Jag gick fram och hälsade och sa att jag inte fått min väska ännu och att det kunde ta ett tag... Så han väntade med mig sedan hjälpte mig med väskorna, sedan gick vi mot parkeringen där jag fick vänta medan han var och hämtade bilen ( det var tunga väskor vilket gjorde det lättare att ta bilen till flygparkeringarna än att vi skulle släpa på väskorna i 10 minuter ungefär). Under bilfärden pratade vi om allt möjligt, allt från vad jag gör på fritiden/ saker om han, till vad jag göra för uppgifter, var i Spanien vi var med mera... Det var en trevlig pratstund då vi hade mycket att prata om! Efter en timmes biltur så var vi framme. Vi gick direkt till receptionen för att fixa nycklar till rummet sedan gick jag och åt och efter det blev det sängdags.

Dag två(onsdag): det var första "arbetsdagen" (snarare kolla läget och se hur allt gick till) jag har som sagt inte fått uniformen ännu vilket gjorde att min handledare bestämde sig för att jag bara skulle vara i bakgrunden i veckan och kolla hur allt går till och följa med resten av gruppen och nästa vecka bli inskriven i schemat! Jag fick en mjukstart med visning runt hotellet, vilket är mycket större än på bilderna med hela 7 poler på området! Efter rundvandringen så gick vi till Lollo & bernie huset och gjorde iordning ( hälsade på alla som jag jobbar med nu). Ritning var överst på listan ( vi har olika teman varje dag/ gång) sedan blev det lite hästridning för de barn som ville, Efter ridningen var det vattengympa i en pol och även lite pyssel i Children club huset och efter det pyssel. Efter lunchen övade vi ( jag och min arbetsgrupp) in olika danser till mini disco vilket ska bli "mega disco" sen då vi slår ihop två klubbars dansers varann! Sedan blev det middag och sängdags. Det var även där svårt för mig att vara helt öppen då det var helt nytt folk.

Dag fyra (torsdag): vattenkrig, pyssel, spel, Lollo och Bernie var på besök som vanligt varje morgon. På kvällen for vi och flera andra via Thomas Cook (ving) till ett ställe där det blev middag, förrätter, efterrätter och en massa underhållning med live musik och föreställningar vilket var riktigt imponerade! SonAmar hette föreställningen. Jag träffade mycke nytt folk och alla har varit lika trevliga!
Runt klockan 00.00 på natten var föreställningen över och då for vi vidare med taxi till ett hotell som vårt hotell samarbetar med och lämnade våra väskor där ( hotellet var magiskt och det låg i magaluf) vi hade det riktigt trevligt och roligt i taxin påväg mot hotellet också.
Då vi lämnat våra saker for vi ut en stund och sedan blev det sängdags! ( började känna mig mer välkommen/ delaktig bland de andra och språken börjar jag förstå ännu mer av också)

Dag fem (lördag) ledig dag:
Dagen efter vaknade jag bredvid en tjej jag delade rum med som var norsk som var från samma hotell ( börjar även förstå alla språken lite bättre nu som jag skrev där uppe. Vi har även en finsk tjej i gänget vilket gör att vi måste prata engelska då hon är med oss så hon också förstår och känner sig delaktig). Vi vaknade och mötte alla andra i receptionen på morgonen, sedan gick vi till en taxi och åkte in till Palma centrum där det blev shopping för vissa och sedan frukost/ lunch..  sedan åkte vi buss hem efter några timmar och då var som sagt alla väldigt trötta!! då vi var tillbaka for jag och två andra tjejer till en av tjejernas bostad för att göra sig iordning för att sedan äta middag klockan 20.00. Runt 23.00 åkte vi hem och nu är det sängdags igen!

Dag sex (lördag): vattendisco var på schemat med Lollo och bernie och barnen! Lollo fyller år vilket gjorde att vi hade ett litet kalas! Och på kvällen blev det show och minidisco inför alla på scenen!

Dag sju (söndag): morgon promenad vid frukosten med L&B och sen till klubbhuset för att pyssla och efter lunchen så blev det dansträning inför megadisco!:)